Activiteit:
Value Based Pricing: voorbeelden uit de Gastvrijheidsector
In 2015 worden een drietal bijeenkomsten georganiseerd. De eerste vindt plaats op donderdag 26 maart, de tweede op donderdag 11 juni en de derde op donderdag 1 oktober 2015. De eerste bijeenkomst is in Maart, met als onderwerp:
Dr. J.I. (Jean-Pierre) van der Rest
Functie: Universitair hoofddocent
Expertise: Prijs- en Omzetvraagstukken van bedrijven in financiële moeilijkheden
http://law.leidenuniv.nl/org/fisceco/cbw/medewerkers/van-der-rest.html
His research covers price, competition, and consumer choice. He addresses questions such as: At what price should a hotel room be offered? How should a hotel respond to a competitive price drop? What is the influence of hotel ratings on booking behaviour? Dr. Van der Rest serves on 7 international editorial boards, and his work is published in leading scholarly books and international journals in hospitality and tourism. He has taught in Bachelor, Master, MBA, and Executive Education programmes. Recipient of research grants and awards, he is also visiting scholar at the Leiden Law School, Leiden University, focusing on the value-adding role of pricing and revenue management in times of business failure, turnarounds and insolvency/bankruptcy. Most recently he has contributed to The Routledge Handbook of Hospitality Management.
Het programma is als volgt:
- 15.30 uur Ontvangst met thee & koffie
- 16.00 uur Aanvang lezingen twee sprekers eentje over “Value Based Pricing: voorbeelden uit de Gastvrijheidsector” en de ander over actualiteiten
- 17.30 uur Borrel en evt. diner voor liefhebbers (eigen organisatie)
Hoe kunnen bedrijven de klantwaarde van hun financiële producten en diensten verhogen en verzilveren
De afgelopen 10 jaar zijn eenvoud, transparantie en klantgerichtheid in belang toegenomen binnen de altijd groeiende complexiteit van de financiële sector. De financiële crisis is daarbij slechts een aanjager geweest van deze ontwikkelingen en de noodzaak om echte waarde voor de klant te creëren.
Hoewel veel financiële instellingen hun bedrijfsmodel en hun waarde proposities rond de klant herdefiniëren, ontbreekt vaak een robuuste prijsstrategie. In plaats van de werkelijke betalingsbereidheid te overwegen, wordt het prijsbeleid te vaak gedomineerd door intern gerichte afdelingen. Bedrijven onderschatten hun vermogen om de prijzen te beïnvloeden evenals de directe impact van prijzen op de waardeperceptie en bottom line. Pricing is een strategisch onderwerp dat niet alleenstaand behandeld kan worden: succesvolle pricing vereist de inzet van de gehele organisatie en vergt aandacht van het top-management